Wednesday, May 26, 2010

Siapakah AKU?

Apakah benar kau selesa dengan aku? Aku bukan seperti yang kau sangkakan. Aku tidak sempurna sebagaimana yang kau impikan. Tanpa sokongan dan kepercayaan daripada kau, aku sememangnya manusia yang lemah. Semua yang aku berikan kepada kau hanyalah angan-angan palsu; dusta semata-mata- mungkin.

Apakah benar kau memilih aku untuk menjadi teman hidup kau? Jadi, apa gunanya kau melayan kerenah ANJING KEPARAT di luar sana? Kemudian, tidak sedarkah kau bahawa aku tiada masa untuk mendengar segala cerita dongeng antara kau dan dia? Sekali lagi aku tanya, apa motif kau memilih aku?

Sedikit demi sedikit aku membenci kau sebagaimana kau mengumpul kesalahan aku sedikit demi sedikit. Tapi, apakah benar hati aku membenci kau? Sia-sia sajalah penantian juga impian aku jika selalu menitik beratkan kesalahan yang kau buat pada aku. Fahamkah kau 'saya tak kisah...' itu ditujukan supaya kau sendiri yang memahami diri aku tanpa aku beritahu?

Jikalau benar kau memilih aku bukan atas dasar terpaksa, aku akan berusaha untuk menjadi lelaki idaman kau.

* Cerita ini tiada kaitan pun dengan hidup aku. So, tak payah nak menilai ayat di atas.



No comments:

Post a Comment